logo OPVK

logo OPVK

Stručný obsah projektu "ICT nás baví"

Hlavním cílem projektu je zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků 50 základních a středních škol při
integraci informačních a komunikačních technologií do výuky. Podpořené školy projevily zájem o účast v projektu
a o vzdělávání a aktivity v něm realizované.
Projekt bude realizován na území MS kraje, Zlínského kraje a kraje Vysočina, SČ a JČ kraje.
Cíle projektu bude dosaženo prostřednictvím realizace 9 klíčových aktivit:
1. Vzdělávání k VŘ a vznik center ICT podpory, 2. Vstupní benchmark, 3. Podpora vedení škol v procesu zavádění ICT koučováním, 4. Podpora pedagogů při integraci ICT prostřednictvím mentoringu, 5. Metodik ICT ve škole, 6. Vzdělávání Co už máme, 7. Vzdělávání Co chceme, 8. Vzdělávání Oborové didaktiky a 9. Evaluace.
Projekt nabízí ucelený komplexní systém podpory a vzdělávání od vedení škol po pedagogické pracovníky s nastavením činností tak, aby byly funkční i po skončení realizace projektu.

neděle 26. července 2015

Výstupní hodnocení projektu "ICT nás baví"

Na závěr projektu jsme vypracovali výstupní hodnocení, ve kterém jsme se snažili objektivně určit stupeň zlepšení v jednotlivých ukazatelích.
Po vyplnění evaluačního dotazníku na našem profilu rvp.cz, Škola 21, jsme získali grafy, ze kterých je zlepšení jasně patrné. Zajímavé je hlavně porovnání naší školy s ostatními školami stejného typu.
Zatímco na začátku projektu bylo několik ukazatelů, ve kterých jsme se pohybovali pouze na průměru, nebo dokonce pod ním, nyní je tento stav pouze v jednom ukazateli (specifické vzdělávací potřeby) a i v něm došlo ke zlepšení. Ve všech ostatních parametrech nyní převyšujeme průměr zúčastněných škol, v některých oblastech dokonce velmi výrazně (projekty, technická podpora, vybavení, porozumění) a to i přesto, že průměr ostatních škol od začátku projektu také výrazně stoupl.
Nutno podotknout, že ke zlepšení výsledků přispěl nejen projekt "ICT nás baví" a s ním pořízená nová technika, ale i další okolnosti, jako je čím dál tím častější používání výpočetní techniky v hodinách, projektech a v přípravě. Zcela jistě je to také důsledek módní vlny tabletů a smartphonů, ale proč ne. Moderní škola a učitelé by měli tuto techniku nejen akceptovat, ale hlavně umět využít k tomu hlavnímu, k výuce.

Porovnání naší školy - začátek projektu:



Porovnání naší školy - konec projektu:


Žádné komentáře:

Okomentovat